فریم‌ورک

فریم ‌ورک (framework) چیست؟

به طور کلی ، فریم ورک (Framework) یک ساختار واقعی یا مفهومی است که در نظر گرفته شده است تا به عنوان پشتیبان یا راهنمای ساخت چیزی باشد که ساختار را به چیزی مفید گسترش دهد.

در سیستم های رایانه ای ، یک فریم ورک (Framework) اغلب یک ساختار لایه ای است که نشان می دهد چه نوع برنامه هایی را می توان یا باید ساخت و چگونه ارتباط متقابل دارند. برخی از فریم ورک های سیستم رایانه ای نیز شامل برنامه های واقعی هستند ، رابط های برنامه نویسی را مشخص می کنند یا ابزارهای برنامه نویسی را برای استفاده از فریم ورک (Framework) ها ارائه می دهند. یک فریم ورک (Frame work) ممکن است برای مجموعه ای از توابع درون سیستم و نحوه ارتباط آنها باشد. لایه های یک سیستم عامل لایه های زیر سیستم برنامه چگونه ارتباطات باید در برخی از سطوح شبکه استاندارد شود. و غیره یک فریم ورک (Framework) به طور کلی از پروتکل جامع تر و از یک ساختار تجویزی بیشتر است.

نمونه هایی از فریم ورک (Framework) هایی که در حال حاضر توسط ارگان ها یا شرکت های استاندارد استفاده می شوند یا ارائه می شوند عبارتند از:

فریم ورک (Frame work) توصیف منابع • Resource Description Framework

  • فریم ورک (Frame work) توصیف منابع ، مجموعه ای از قوانین کنسرسیوم شبکه جهانی وب برای نحوه توصیف هر منبع اینترنتی مانند یک وب سایت و محتوای آن.

• فریم ورک (Framework) کسب و کار اینترنتی • Internet Business Framework

گروهی از برنامه ها که پایه فناوری برای محصول mySAP را از SAP ، شرکت آلمانی که یک خط تولید محصولات مدیریت منابع سازمانی را به بازار عرضه می کند ، تشکیل می دهند.

Sender Policy Framework

یک رویکرد و برنامه ریزی مشخص برای ایمن سازی ایمیل

• فریم ورک (Frame work) Zachman

یک ساختار منطقی با هدف ارائه نمایشی جامع از یک شرکت فناوری اطلاعات مستقل از ابزارها و روشهای مورد استفاده در هر تجارت خاص IT.

NET Framework

یک محیط مدیریت شده برای ویندوز که توسعه دهندگان نرم افزار را قادر می سازد تا برنامه ای را به یک زبان برنامه نویسی کنند که می تواند با برنامه های نوشته شده به زبان های دیگر کار کند. این فریم با در نظر گرفتن کد شی بدون توجه به جایی که اجرا یا ذخیره می شود کار می کند.

 

• اهداف کنترلی برای فناوری اطلاعات و فناوری های مرتبط (COBIT) • Control Objectives for Information and Related Technology (COBIT),

اهداف کنترلی برای فناوری اطلاعات و فناوری های مرتبط (COBIT) ، فریم ورک (Frame work)ی است که توسط ISACA در اواسط دهه 90 توسعه یافته است و معمولاً برای دستیابی به انطباق با قوانین Sarbanes Oxley ، که استانداردهایی برای حاکمیت IT و بهترین شیوه های مدیریت هستند ، استفاده می شود

• فریم ورک (Frame work) امنیت سایبری NIST • NIST cybersecurity framework

فریم ورک (Frame work) امنیت سایبری NIST که توسط انستیتوی ملی استاندارد و فناوری تهیه شده است تا مجموعه ای از استانداردها ، دستورالعمل ها و بهترین روش ها را برای پیشگیری ، شناسایی و پاسخگویی به حمله سایبری ارائه دهد.

Spring Framework

MITER ATT & CK

  • یک فریم ورک (Frame work) رایگان و در دسترس جهانی است که توسط MITER ارائه می شود که شامل اطلاعات جامع و به روز مربوط به تهدید سایبری برای کمک به شرکت ها در بهبود زیرساخت های امنیت سایبری خود است. این شامل ماتریسی از تهدیدها و ابزارهای شناخته شده برای ارزیابی امنیت سازمانها است.

Hadoop

یک فریم ورک (Framework) پردازش منبع توزیع شده منبع باز که در اصل توسط بنیاد نرم افزار Apache توسعه یافته است و مدیریت ذخیره سازی و پردازش داده ها برای برنامه های داده های بزرگ

انتشار دهید

آخرین مطالب

اهمیت MUM مام برای گوگل

اهمیت MUM برای گوگل اهممیت MUM برای گوگل | اهمیت مدل یکپارچه چندوجهی (مام) برای گوگل در اینجا اخبار و به‌روزرسانی‌های روزانه صنعت سئو در

گوگل پنالتی

مجازات گوگل( گوگل پنالتی) چیست؟

اگر بازدید وب سایت شما ناگهان کاهش یابد و شاهد کاهش رتبه بندی مربوطه باشید ، احتمال اینکه مجازات گوگل (گوگل پنالتی)را دریافت کرده‌اید بسیار

فریم‌ورک

فریم ‌ورک (framework) چیست؟

به طور کلی ، فریم ورک (Framework) یک ساختار واقعی یا مفهومی است که در نظر گرفته شده است تا به عنوان پشتیبان یا راهنمای

رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری چیست؟

ممکن است متوجه شده باشید که مارک های جدید در ایران در حال ظهور و افزایش هستند و شناخت بیشتر از هر برند جدید مساوی

وب سایت داینامیک

وب سایت داینامیک چیست؟

یک وب سایت یا یک صفحه وب منفرد می تواند ایستا یا داینامیک باشد. یک وب سایت ثابت یا یک صفحه وب ثابت شامل اطلاعاتی

طراحی وب ریسپانسیو چیست؟

با طراحی وبسایت ریسپانسیو، وب سایت شما (و صفحات آن) می تواند بهترین تجربه را به کاربران ارائه دهد و خود را با دسک تاپ

لوکال هاست

لوکال هاست چیست؟

هنگامی که یک IP آدرس را در سیستم خود فراخوانی میکند ، این یعنی سعی می کنید با یک رایانه دیگر در اینترنت تماس بگیرید

سی آر ام

CRM چیست

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. همانطور که از نام آن پیداست ، نرم افزار CRM سیستمی برای مدیریت روابط با مشتریان است. برای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *