چک لیست بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

سئو چک لیست

روزانه بیش از 5 میلیون جستجوی گوگل اتفاق می افتد ، این بدان معناست که تنظیم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) – وب سایت برای افزایش میزان بازدید با کیفیت برای آن – بخشی اساسی از ارتباط  شما با مخاطبان است. لذا ما برای شما چک لیست سئو تهیه کرده‌ایم تا با استفاده از آن به این مهم دست یابید.

کریس هومر ، تحلیلگر سئو در  می گوید: “SEO تبلیغات رایگان برای تجارت شما است.” “اگر اقداماتی انجام دهید تا مطمئن شوید از رتبه بالایی برای جستجوهای مناسب برخوردار هستید ، مخاطب مناسب را جذب خواهید کرد.”

وقتی می دانید چه چیزی موقعیت شما را در یک نتیجه جستجو افزایش می دهد – و چه چیزی رتبه شما را پایین می آورد ، طراحی و به روزرسانی سایت خود برای سئو آسان است. در زیر با  لیست چک سئو آشنا شوید و سپس از چک لیست سئو برای ادغام  در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید.

موتورهای جستجو را بفهمید

موتورهای جستجو مانند Google و سایرین از فرمول هایی به نام الگوریتم استفاده می کنند تا مشخص کنند که چه سایت هایی در پاسخ به جستجو ارائه می شوند. در حالی که موتورهای جستجو الگوریتم های خود را مرتباً به روز می کنند ، روش های قابل پیش بینی زیادی برای ارزیابی سایت شما وجود دارد.

تخصص ، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن (EAT) از مهمترین عواملی است که گوگل در رتبه بندی خود در نظر می گیرد. روش های مختلفی برای ساخت اینEAT وجود دارد.

ایجاد دید

بررسی ها ، ذکر در شبکه های اجتماعی ، پیوند به محتوای شما از وب سایت های دیگر و پست های مهمان که به وب سایت شما پیوند دارند ، همه به رتبه شما کمک می کنند. اما ، برای خرید پیوند برای شما از میانبر نپردازید و به شرکت ها پول پرداخت نکنید – Google این روش را تأیید نمی کند. این یکی از موارد مهم چک لیست سئو است.

پروفایل خود را به روز نمائید

با اطمینان از اینکه Google دارای اطلاعات مربوط به تجارت شما است ، EAT خود را بسازید. از Google برای کسب و کار من استفاده کنید تا نمایه خود را مدیریت کنید تا با استفاده از داده های مکان با مخاطبان خود در جستجوی Google و Maps ارتباط برقرار کنید.

به Google نشان دهید که مرتبط هستید

با پرداختن به این عناصر اساسی رتبه بندی به گوگل اطمینان دهید که می تواند به عنوان یک وب سایت معتبر به شما اعتماد کند.

ارتباط جستجو.

Google و سایر موتورهای جستجو به دقت بررسی می کنند که آیا یک صفحه با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد یا خیر. این بدان معنی است که وب سایت شما باید کاملاً واضح باشد که شما چه کاری انجام می دهید و در کجا قرار دارید.

موبایل دوستی

 Google هنگام ارزیابی صفحات وب سایت ، صفحات تلفن همراه را بیشتر از دسک تاپ رتبه بندی می کند. Mailchimp به شما امکان می دهد وب سایت خود را همانطور که در یک دستگاه تلفن همراه نشان داده می شود ، پیش نمایش کنید ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که سایت شما در هر دستگاهی عالی به نظر می رسد.

سرعت بارگذاری صفحه

یک صفحه باید در اسرع وقت بارگذاری شود – ترجیحاً در مدت یک تا 3 ثانیه ، طبق گفته Google – تا تجربه ارزشمندی از وب سایت برای کاربر فراهم شود.

چک لیست سئو: چگونه می توان نتایج خود را بهبود بخشید

خبر خوب در مورد برنامه ریزی سئو این است که آنچه برای سئو کار می کند با ارائه یک تجربه کاربری مثبت (UX) برای افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند نیز همسو است. بنابراین ، تغییرات دوستانه SEO برابر با سایت بهتری برای افرادی است که می خواهید آنها را درگیر کنید.

آد لوئیس ، مدیر مشارکت ها در Mailchimp می گوید: “SEO باید در تمام مراحل ساخت وب سایت و سفر بازاریابی شما مورد توجه قرار گیرد.” “این اولیت راه است که یک مشتری می تواند یک تجارت کوچک را پیدا کند.”

برای اطلاع از تغییراتی که می توانید برای بهبود سئو سایت خود ایجاد کنید ، این چک لیست سئو را مرور کنید.

کلمات کلیدی مرتبط را مشخص کنید.

کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که افراد برای یافتن چیزی در موتورهای جستجو تایپ می کنند. تمام قسمت های وب سایت شما – از جمله نام صفحه ، عنوان ، کپی سایت ، زیرنویس های تصویر ، توضیحات صفحه و آدرس های اینترنتی – باید کلمات کلیدی را به روشی طبیعی و ضروری بنویسند.

از آنجا که افراد با در نظر گرفتن نیازهای خاص جستجو می کنند ، کلمات کلیدی شما باید “دم بلند” باشد ، به معنی توصیفی و باریک متمرکز باشد. به عنوان مثال ، “عکاسی عروسی Newport RI” بهتر از “عکاسی حرفه ای” کار خواهد کرد. کلمات کلیدی خاص در کل بازدید کمتری دارند ، اما رتبه بندی برای جستجوی دقیق تر منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود.

ساختارتمیزی برای طراحی سایت داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به شکلی تنظیم شده است که کاربران و موتورهای جستجو بتوانند از طریق سایت شما به راحتی سفر کنند و آنچه را که می خواهند پیدا کنند. پیوندهای داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت شما باید محتوایی را فراهم کند که بازدید کننده شما را آموزش دهد ، به سوالی درباره آنچه شما ارائه می دهید پاسخ دهد یا آنها را به روش ارزشمند دیگری درگیر کند. پیوندهای داخلی به Google سرنخ بیشتری درمورد آنچه وب سایت شما در مورد آن دارد ، می دهد ، بنابراین می تواند بازدیدکنندگان مرتبط را به سمت شما بفرستد. یکی دیگر از موارد مهم چک لیست سئو این مورد است.

محتوای قابل توجهی را تولید کنید.

محتوای وب سایتی ایجاد کنید که مربوط به کلمات کلیدی برتر شما باشد و به اندازه کافی سنگین و ارزشمند باشد. در حالی که محتوای تکه تکه و قابل انعطاف عالی است ، به خاطر داشته باشید که Google محتوایی را می خواهد که هدف جستجو را حل کند ، بنابراین صفحات با کمتر از 200 کلمه در رتبه بندی بالایی قرار نخواهند گرفت. اگر می خواهید گوشت را به نسخه خود اضافه کنید ، مطمئن شوید که هر صفحه مشکلی را حل می کند ، به سوالی پاسخ می دهد یا بازدید کننده ای را از طریق سایت خود به جلو هدایت می کند.

از برچسب های عنوان مربوطه استفاده کنید.

برچسب عنوان یا برچسب صفحه هنگامی که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود “عنوان” یک صفحه است. کلمات یا عبارات موجود در برچسب های عنوان شما باید خاص و توصیفی باشند. فکر کنید ، به جای “کلاس نقاشی” ، “یاد بگیرید چگونه مناظر و عکسها را نقاشی کنید “. ترکیب این مورد با توضیحات متا – یک محتوا طولانی تر در نتایج جستجو که در مورد آنچه محتوای شما ارائه می دهد ،  کاربران را ترغیب می کند از طریق وب سایت شما کلیک کنند. هنگامی که محتوای شما به اشتراک گذاشته می شود ، برچسب ها نیز در برگه های مرورگر وب بازدید کنندگان و در شبکه های اجتماعی نشان داده می شوند. انجام این کار در وب سایت ساز Mailchimp آسان است. برای ایجاد یک برچسب عنوان و توضیحات SEO ، به سادگی به تنظیمات صفحه بروید و عنوان SEO را ویرایش کنید

برای نوشتن توضیحات متا برچسب های alt را اضافه کنید.

برچسب alt شرح متن تصویر است. این 3 هدف مهم را تأمین می کند. موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را تفسیر کنند ، بنابراین برچسب های alt به آنها کمک می کند تا این مطالب را شناسایی و رتبه بندی کنند و باعث بهبود سئو سایت شما شود. هنگامی که تصویری به درستی روی صفحه نمایش آنها نمایش داده نمی شود یا سریع بارگیری نمی شود ، با ارائه سرنخی در مورد اینکه چه تصویری باید ببینند ، به بازدید کنندگان وب سایت کمک می کنند. آخرین و قطعاً کم اهمیت ، رمزگشایی برچسب های alt برای خوانندگان صفحه نمایش آسان است ، بنابراین به قابلیت دسترسی به وب کمک می کنند. برچسب های آلت باید کوتاه و توصیفی باشند 

برای موبایل بهینه سازی کنید.

گوگل اولویت بندی وب سایت های تلفن همراه است ، بنابراین اطمینان از اینکه وب سایت شما از نظر موبایل دوستانه است بسیار مهم است. این بدان معنی است که صرف نظر از اینکه شخصی از چه دستگاهی بازدید می کند ، یک تجربه بصری خوشایند و آسان برای استفاده فراهم می کند. سایت های تلفن همراه همچنین باید به سرعت در اتصال 3G بارگیری شوند ، به درستی در هر صفحه نمایش رندر کنند ، دارای عناصر سایت با فاصله مناسب باشند که کاربران برای اقدام به راحتی می توانند روی آنها ضربه بزنند و از محتوای کاملاً قابل مشاهده بدون نیاز به پیمایش چپ یا راست برخوردار هستند.

زمان بارگیری سریع را فعال کنید.

در حالت ایده آل ، صفحات شما باید در کمتر از 2 ثانیه بارگیری شوند – کمتر از 3 مورد ضروری است. در صورت انجام این کار ، رتبه بندی جستجوی شما بهبود می یابد. چندین مورد وجود دارد که می تواند باعث کاهش زمان بارگیری شما شود ، از جمله مشکلات مربوط به سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) ، کد ضعیف نوشته شده ، پهنای باند کم که نمی تواند حجم ترافیک شما را کنترل کند یا تصاویر بزرگ بی شمار در یک صفحه. برای آزمایش سرعت بارگیری وب سایت خود از Google PageSpeed ​​Insights استفاده کنید. مطمئن باشید که وب سایت خود را در بستری میزبانی می کنید که زمان بارگذاری سریع را امکان پذیر می کند.

Google Search Console و Analytics را نصب کنید.

کنسول جستجوی Google به شما کمک می کند ببینید آیا Google تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و ایندکس می کند تا مکانهایی را که می توانید عملکرد را بهبود ببخشید برجسته کنید. 

اطمینان حاصل کنید که وب سایت و آدرس اینترنتی شما ایمن است.

Google رمزگذاری HTTPS را از اولویت های اصلی خود می داند و اگر وب سایتی رمزگذاری نشده باشد ، در نتایج جستجو هشدار امنیتی را نشان می دهد. کار با یک سازنده وب سایت که امنیت را در اولویت قرار دهد.

آماده شوید تا پیدا شوید

وقتی افراد در موتور جستجو پرس و جو را تایپ می کنند و سپس بر اساس نتایج به وب سایت شما راه می یابند ، احتمالاً توانایی بالایی در تعامل دارند. یک وب سایت جامع که بهترین روشهای جستجوگرها را در آن لایه بندی می کنید ، تجربه ای را فراهم می کند که بازدیدکنندگان با پتانسیل بالا را به خود جلب کرده و آنها را ترغیب به مشارکت می کند. این یکی از آخرین موارد چک لیست سئو است که باید رعایت کنید.

منبع

انتشار دهید

آخرین مطالب

اهمیت MUM مام برای گوگل

اهمیت MUM برای گوگل اهممیت MUM برای گوگل | اهمیت مدل یکپارچه چندوجهی (مام) برای گوگل در اینجا اخبار و به‌روزرسانی‌های روزانه صنعت سئو در

گوگل پنالتی

مجازات گوگل( گوگل پنالتی) چیست؟

اگر بازدید وب سایت شما ناگهان کاهش یابد و شاهد کاهش رتبه بندی مربوطه باشید ، احتمال اینکه مجازات گوگل (گوگل پنالتی)را دریافت کرده‌اید بسیار

فریم‌ورک

فریم ‌ورک (framework) چیست؟

به طور کلی ، فریم ورک (Framework) یک ساختار واقعی یا مفهومی است که در نظر گرفته شده است تا به عنوان پشتیبان یا راهنمای

رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری چیست؟

ممکن است متوجه شده باشید که مارک های جدید در ایران در حال ظهور و افزایش هستند و شناخت بیشتر از هر برند جدید مساوی

وب سایت داینامیک

وب سایت داینامیک چیست؟

یک وب سایت یا یک صفحه وب منفرد می تواند ایستا یا داینامیک باشد. یک وب سایت ثابت یا یک صفحه وب ثابت شامل اطلاعاتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *